En primer lloc, m'agradaria destacar que degut a les circumstàncies derivades per la pandemia de la COVID-19, no em pogut disposar de tot el temps que ens haguera agradat per aprofundir en la matèria i exprimir-la al màxim. Tot i així, és necessari senyalar que l'organització de l'assignatura ha sigut l'adequada i baix el meu punt de vista s'ha aconseguit adaptar de la milllor forma possible a la situació en la qual ens trobem. En altres paraules, ha sigut una experiència breu però molt enriquidora, en la qual hem pogut vivenciar un esport de gran rellevància com la pilota valenciana i les diverses modalitats d'aquesta i hem pogut coneixer més a fons en torn als jocs modificats i d'altres esports alternatius que ens serviran com a recurs per al nostre futur com a docents.
En termes generals, aquesta assignatura ens ha obert noves portes que ens han permés, en primer lloc, conèixer més a fons sobre la pilota valenciana, concretament la modalitat del raspall, des de la construcció del nostre pròpi guant fins a vivenciar l'esport al trinquet de la Universitat Politècnica de València. En la gran majoria d'escoles predomina un tractament d'aquells esports més dominants i moderns, deixant enrere d'altres com la pilota, tractats de forma superficial. Així, gràcies a aquesta experiència hem pogut comprendre el gran valor cultural, històric i social de la pilota, al mateix temps que se'ns ha donat la possibilitat d'investigar sobre aquesta en el nostre entorn més pròxim.
D'altra banda, en referència al bloc de les activitats esportives, com s'ha mencionat anteriorment, hem pogut aprendre al voltant d'una gran diversitat de jocs i esports i la seua aplicació a les aules de primària, però, a més, hem pogut participar en aquests i se'ns ha donat la possibilitat de comprendre i observar diferents formes de modificar les regles bàsiques del joc i apreciar com canvia el seu desenvolupament amb les variants proposades al mateix temps que apreniem una gran sèrie de recursos que, al menys en el meu cas, desconeixia.
Respecte al procés avaluatiu de l'assignatura, crec que és important i ha estat encertat el permetre a l'alumnat participar en l'avaluació de l'assignatura. Per una banda, l'autoavaluació ens ha permés reflexionar al voltant del nostre camí i treball al llarg del quatrimestre d'una forma autocrítica, observant les nostres virtuts i febleses, i per l'altra, la coavaluació ens ha permés avaluar als nostres companys i companyes de forma que es duu a terme una avaluació compartida entre docents i alumnat, on també es té en compte el nostre punt de vista i ens permet participar de forma objectiva en aquest procés.
Quant al blog, que s'ha fet servir com a portafoli online, cal senyalar que aquesta és una ferramenta de gran utilitat, però en aquest cas, baix el meu punt de vista considere que, en concret, la web de Blogger ens ha donat alguns problemes quant al disseny i la publicació d'entrades, ja que en diverses ocasions s'eliminaven algunes entrades o sorgien diversos errors per organitzar i modificar la pàgina o guardar els canvis realitzats, per la qual cosa podria considerar-se l'ús d'altres pàgines web que també permeten crear blogs de forma més sencilla i amb menys problemes.
Per últim, com a conclusió m'agradaria destacar que en línies generals no puc donar una opinió negativa de l'assignatura ja que considere que aquesta s'ha dut a terme de la millor forma possible, considerant que no només és necessari adquirir coneixements teòrics, sinò que tambés resulta rellevant experimentar de forma pràctica diferents recursos relacionats amb aquests contiguts. Per tant, puc afirmar que realment estic satisfet amb aquesta assignatura ja que m'ha permés aprendre i conèixer una gran quantitta de recursos que seran de gran utilitat per a les nostres futures sessions com a docents d'Educació Física.
Moltes gràcies Álvaro per les teues reflexions sobre l'assignatura; són de molta ajuda.
ResponElimina