LIKE A GIRL
La campanya “Like a girl” té la intenció de redefinir la idea de fer les coses “com una xiqueta”, deixant enrere les connotacions negatives i els estereotips i rols socials que poden influir de forma negativa en l’autoestima de les dones.
Al vídeo podem observar com aquest tipus de frases són acceptades socialment, la qual cosa ocorre de forma contraria en preguntar a les xiquetes més joves, les quals associen el fer les coses “com una xiqueta” a fer-les amb energia i passió, deixant enrere els estereotips.
D’altra banda, també existeixen una gran quantitat d’altres expressions d’aquest tipus que tots i totes hem escoltat com “això és de xiquetes”, “pareixes una xiqueta”, “les xiquetes no juguen a açò”, “plorar és de xiquetes”, etc. que s’utilitzen sense tenir en compte les seues conseqüències indirectes, és a dir, la discriminació de la dona situant-la en una posició d’inferioritat i debilitat.
Aquest tipus de frases poden afectar a l’autoestima de qui ens estem referint i resulta molt més nociu del que creiem. Per tant, en aquest context l’escola té un paper essencial per prendre la iniciativa per realitzar un canvi deixant enrere aquests prejudicis i estereotips que es troben presents a la nostra societat, ja que l’educació és la base per a la transformació social.
Tot i que en l’actualitat es duu a terme una lluita constant per la igualtat, encara existeixen una gran quantitat d’estereotips i rols de gènere en la nostra societat. No obstant, encara queda molt recorregut per arribar a una igualtat real, però poc a poc podem apreciar una progressió, com per exemple, amb l’ús d’un llenguatge inclusiu i no sexista i la llibertat per practicar qualsevol esport o activitat sense cap tipus de discriminació (malgrat les desigualtats salarials i mediàtiques).
Com a futur docent, i des de l’assignatura d’Educació Física, on possiblement es puguen vivenciar aquest tipus de comportaments en major grau, considere que aquesta problemàtica s’ha de tractar amb l’alumnat per fer entendre la importància de la igualtat de gènere i d’oportunitats, de forma que es deixen enrere aquests estereotips i qualsevol altre tipus de discriminació. Per últim, us deixe aquesta proposta que, tot i ser una asctivitat d'investigació i reflexió pot resultar com a recurs interessant per treballar la igualtat des de l’Educació Física:
Hola! M'ha encantat la teua visió al voltant d'aquest tema. Tot i que malauradament aquests esdeviments encara estan a l'ordre del dia, aquest tipus d'activitats que mostres a l'entrada i la informació que aportes són un element fonamental per a l'educació de les persones i, per tant, per a les escoles. A més, m'ha semblat d'utilitat llegir la teua opinió com a futur docent, sumat a la proposta didàctica final aplicada concretament a la nostra àrea, l'Educació Física. Per a mí mereixes un 9 en aquesta entrada.
ResponEliminaAquest és un tema molt actual i interessant, com a futurs mestres tenim l'oportunitat d'intentar frenar les discriminacions de sexe i deixar de banda els estereotips de gènere que s'han creat en alguns esports. Et felicite per la proposta de sessió que has fet, ja que ens pot ajudar en les nostres sessions per a tractar lluitar per la igualtat de gènere en l'àmbit dels esports. Personalment, et done un 9 per aquesta reflexió
ResponEliminaHola Alvaro!
ResponEliminaM´ha agradat molt aquesta entrada teua, ja que has possat un gran implicació emocional al explicar una de les xacres que té la societat, com és la de posicionar a cada xiquet/a en uns gustos i costums predeterminats i diferents entre els dos sexes.
També pense que la proposta de sessió que has fet és molt útil per a combatre aquesta xacra i intentar, com a docent, combatre aquesta desigualtat.
Nota: 9,35!